Dag 21 USA, Grand Canyon

27 juni 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen ontbeten bij het motel. Onze verwachtingen waren niet zo hoog, maar het viel ons reuze mee. Verschillende soorten cornflakes, gekookte eitjes, een soort brintapap (al zag dat er niet al te smakelijk uit), brood om toast mee te maken, je kon pannenkoeken maken, koffie, thee, sapjes... Al met al, keuze genoeg.
Na ons ontbijt volgde ons vaste ritueel van de auto inladen en koffers inpakken.
De rit richting de Grand Canyon is gestart. Eerst nog even een tussenstop bij Horse Shoe Bend. De Colorado river was op dit punt zo ver doorgekronkeld dat het de vorm van een hoefijzer had gevormd. Het was een beetje jammer dat er net een lading met Aziaten uit een grote bus werd geloosd. Het werd toen wat meer een toeristische attractie, persoonlijk was dat voor mij een beetje aan de drukke kant.
Op de terugweg liepen we een behoorlijk stuk omhoog in los zand. Op internet hadden ze aangegeven dat het enorm zwaar zou zijn en dat we zeker voldoende water moesten drinken. Maar na alle klim-hikes die we al gedaan hebben deze reis was dit een eitje!
Hierna weer doorgereden richtig de Grand Canyon. Even een tussenstop gemaakt bij een scenic view om te lunchen. Hier waaide het zo erg dat we in de auto moesten eten.
Ongeveer een uur later kwamen we aan in de Grand Canyon. Bij de desert view point een aantal foto's gemaakt. Het is hier (natuurlijk) een stuk toeristischer, waardoor mensen regelmatig door je fotobeeld lopen (). Een beetje boos kijken helpt, de beeldlopers zijn dan zo weg. Vervolgens doorgereden naar onze overnachtingsplaats. Helaas geen airco of Wi-Fi op de kamer, maar wel heel dicht bij de Canyon. Vanavond hebben we daar de zonsondergang bekeken. Lopend vanaf de tavern waar we gegeten hebben, kwamen we nog even een mule weer tegen, verderop stond er nog eentje te grazen. Dat blijft toch wel een mooi gezicht. Zo dichtbij "wilde" dieren kunnen komen. Bij de canyon hebben we nog snel een paar foto's kunnen maken van de ondergaande zon, hij was helaas al wel een stukje weg. Maar dat heeft ons er niet van weerhouden om nog mooie foto's te maken.
Jolanda gaf nog enkele tips aan een andere toerist die een beetje moeite had met zijn camera. Daarna liepen we weer terug.
Omdat we nu geen Wi-Fi op de kamer hebben posten we nu de blog bij de receptie, waar wel Wi-Fi is.

Tot morgen weer!

Groetjes,
Jasper en Merel

1. Ellen Verschuren:
    28 juni 2017
    leuk om jullie ook eens met zijn 4en van voor in beeld te hebben geniet er nog van! doen wij ook via jullie blogs met de koffie elke morgen
  2. Jolanda verschuren:
    28 juni 2017
    Leuke foto van jullie viertjes met op de achtergrond de canyon , en zo te zien genieten jullie op en top
  3. Ton:
    28 juni 2017
    Gaaf, wat een mooie natuur! En dus mooie foto's...