Dag 20 USA, Cowboy Billy Boom

26 juni 2017 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

Zoals jullie misschien al wel een beetje gemerkt hebben aan onze blogs, is er in Amerika een "heatwave" (hittegolf) gaande. Jasper las vanmorgen op internet dat in Arizona (waar we dus naartoe zijn gegaan), de letters op de straatborden aan het smelten zijn, mailboxen van plastic buigen om, zelfs de cactussen overleven het niet. Nu zijn we vandaag bij het kruispunt tussen Colorado, Arizona, Utah en New Mexico geweest. Hier was het zo'n 100°F, dus dat is 37,5°C prima te doen dus!

Onze eerste fotostop vandaag was bij de twin rocks. Twee bijna identieke hoodoos.
Daarna zijn we doorgereden naar gooseneck State Park waar we nog wat foto's hebben gemaakt. We stonden hier bovenop een berg waarbij beneden een rivier stroomde. Het was alvast een kleine versie van de horse shoe band.

Wij hebben ons vandaag vermaakt in het Navajo reservaat. Het was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf ons hotel. We hebben in het reservaat mogen paardrijden! Wat een ervaring is dat zeg! In Amerika met een Native American paardrijden op een Mustang, door een prachtig landschap. Jasper heeft wel een paar keer moeten slikken, zijn angst voor paarden heeft hij vandaag overwonnen. Nu denk ik dat het scheelt dat we voor ons vertrek nog even bij Arion langs zijn geweest waar we ook even met haar paarden hebben gekroeld. Nu was de stap om er ook echt op te zitten een stukje kleiner.

Na een korte uitleg over hoe we moeten sturen en remmen vertrokken we. We reden het mooie rotsachtige landschap door via een klein pad. Onze guide Justin gaf ons tijdens de rit nog een klein lesje American History en vertelde over de planten en dieren die er groeiden. Bleek dat een groepje Fransen vorige week met onze gids een ratelslang tegen waren gekomen. De paarden vinden de slangen ook behoorlijk eng, dus toen er een ging bokken uit angst, was er een Fransman van zijn paard gevallen. Zijn dochter was hiervan geschrokken en voel flauw van haar paard. Wij hebben geen ratelslang gezien en zijn allemaal netjes op ons paard blijven zitten.
Ik, Johan en Jasper hebben zelfs een stuk in galop gereden. Wat was dat heerlijk zeg!! Hierna nog even een stukje met de auto door het andere gedeelte van het park gereden. Omdat de weg hier erg hobbelig was, en de koffers achterin alle kanten op zwiepten, hielden we het maar voor gezien. Op de Mustangs waren we ook al behoorlijk door elkaar geshaked.

De weg vervolgde naar ons volgende hotel. Vandaag slapen we weer gezellig met z'n 4en op de kamer. Ik had een supermarkt gevonden via Google Maps waar we voor vanavond een salade hebben gehaald. Daarna wilde Jasper en ik nog even een duik nemen in het zwembad. We hadden het zwembad helemaal voor onszelf, toen we het water in stapten snapten we waarom: het water was ijskoud! Na toch even proberen of het zou wennen besloten we weer terug naar de kamer te gaan. Daar de reis voor morgen voorbereid en nog even rustig aan gedaan.

Tot morgen weer!

Groetjes,
Jasper & Merel
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arion Vissers:
    27 juni 2017
    Ziet er allemaal fantastisch uit!! Blij dat we hebben bijgedragen aan deze dag :D