Dag 5 USA, Washington D.C

11 juni 2017 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Goeiemorgen allemaal, ja bij ons is het nu 's avonds maar jullie worden nu wakker met ons mailtje.

Vandaag zijn we met de metro naar het White House geweest. Er was een behoorlijke protestmars bezig voor "Gay Rights". Veel mensen waren bij elkaar gekomen en zijn deze protestmars gestart. Ik vraag me af of het Mr. President iets zou doen of dat hij het überhaupt heeft opgemerkt. Maar ik kreeg er zelf een beetje kippenvel van. Erg indrukwekkend.
Het witte huis zelf vonden we eigenlijk allemaal kleiner dan verwacht, maar des al niet te min een erg mooi gebouw.
Vervolgens doorgelopen naar het Washington National Monument, ja dat is die grote pin! Pfoe wat voelde we ons daar klein bij. We dachten dat we alle grote gebouwen in New York wel gewend waren, maar dit was toch ook wel erg hoog. Vanuit hier konden we door het 2nd WW monument lopen. Dit was zeer groots opgezet, we waren er allemaal even stil van. Dit monument kijkt uit op weer een ander monument, namelijk het monument van Abraham Lincoln. Deze zullen jullie ongetwijfeld voorbij hebben zien komen in verschillende films.
Alle bezienswaardigheden stonden relatief dicht bij elkaar, wat het voor ons zeer prettig maakte. Na New York hebben we nu het reizen met de metro wel weer gezien, dus het was fijn dat we dat nu hier niet zo veel moesten doen.
Met de lunch hadden we allemaal een ceasar salade besteld. Bleek dat er croutons in zaten dus Jasper heeft toch maar een fruitsalade op. De salade van ons was erg groen. Het bestond uit sla met dressing en wel 8 hele croutons. Toch was een frisse salade heerlijk met het warme weer. De temperaturen liepen op tot boven de 30°C. Waar we konden zochten we de schaduw op om even uit te puffen.
Na de lunch vervolgden we onze weg naar het Air & Space museum. Onderweg zijn we nog langs het Smithsonian gelopen. Dit is het Museum waar ze veel opnemen voor de serie Bones. Echter noemen ze het Museum in de serie het Jeffersonian, wat wel toepasselijk was aangezien het aan Jefferson street lag.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat het Air & Space Museum niet helemaal mijn ding was, maar de heren vonden het toch wel erg interessant. Samen met Jolanda heb ik nog wat foto's gemaakt van wat apollo's en raketten.
Daarna nog even langs Capitol Building gelopen, ook deze komt regelmatig voorbij in veel films en series. Hierna vonden we het wel weer mooi geweest en vonden we het tijd om een plons in het zwembad te nemen en verkoeling op te zoeken.
Na lekker even te zijn afgekoeld hebben we eten besteld en de plannen voor morgen besproken. Morgen vliegen we rond 17.30 uur naar Los Angeles. We zullen daar 5 uur later aankomen, en hebben daar een tijdsverschil van 8 uur vergeleken met Nederland.

Wij hebben weer zin in het volgende avontuur!
X. Jasper & Merel

1. Lieke Bierbooms:
    12 juni 2017
    Leuk om jullie verslagjes te lezen en foto's te bekijken. Wat een superreis!!!
    Geniet er van !!
    Dikke xxxx mama